Müşteri Yaşam Boyu Değeri müşteri deneyimi sürecinin, incelenmesi gereken istatistiklerinden biridir
Müşteri Yaşam Boyu Değeri bir müşterinin işletmenizde veya ürünlerinizde yaşamları boyunca harcaması beklenen toplam para miktarını temsil eder.
Bu incelenmesi gereken önemli bir değerdir. Çünkü yeni müşteriler edinmek ve mevcut müşterileri elde tutmak için ne kadar para yatırmanız gerektiğine karar vermenize yardımcı olur.
CLV, belirli bir müşteri ilişkisiyle ilişkili karın bir ölçüsüdür ve bu ilişkiyi sürdürmek için ne kadar yatırım yapmak istediğinize rehberlik etmelidir. Yani, bir müşterinin CLV’sinin 500$ olduğunu tahmin ederseniz, ilişkiyi sürdürmek için bundan daha fazlasını harcamazsınız.
CLV Bilmenin Değeri
Farklı müşteriler için CLV’yi hesaplamak, ticari karar vermeyle ilgili olmak üzere çeşitli şekillerde işletmenize yardımcı olur. CLV’nizi bilerek, çoğu şeyi kafanızda şekillendirebilirsiniz
01
Müşteriler kazanın ve karlı bir ilişki kurun
02
En yüksek CLV'ye sahip müşteriler ne tür ürünler ister
03
Hangi ürünler en yüksek karlılığa sahip
04