Müşteri Yaşam Boyu Değeri müşteri deneyimi sürecinin, incelenmesi gereken istatistiklerinden biridir

Müşteri Yaşam Boyu Değeri bir müşterinin işletmenizde veya ürünlerinizde yaşamları boyunca harcaması beklenen toplam para miktarını temsil eder.

Bu incelenmesi gereken önemli bir değerdir. Çünkü yeni müşteriler edinmek ve mevcut müşterileri elde tutmak için ne kadar para yatırmanız gerektiğine karar vermenize yardımcı olur.

CLV, belirli bir müşteri ilişkisiyle ilişkili karın bir ölçüsüdür ve bu ilişkiyi sürdürmek için ne kadar yatırım yapmak istediğinize rehberlik etmelidir. Yani, bir müşterinin CLV’sinin 500$ olduğunu tahmin ederseniz, ilişkiyi sürdürmek için bundan daha fazlasını harcamazsınız.

CLV Bilmenin Değeri

Farklı müşteriler için CLV’yi hesaplamak, ticari karar vermeyle ilgili olmak üzere çeşitli şekillerde işletmenize yardımcı olur. CLV’nizi bilerek, çoğu şeyi kafanızda şekillendirebilirsiniz

01

Müşteriler kazanın ve karlı bir ilişki kurun

02

En yüksek CLV'ye sahip müşteriler ne tür ürünler ister

03

Hangi ürünler en yüksek karlılığa sahip

04

En karlı müşteri türleriniz kimler